Horde ها

رهبر :
ترال فرزند دورتان(جنگ سالار هورد، در کلیمدور فعالیت می*کند)
سیلوانس بادپا (ملکه رهاشده*گان، لردران را رهبری می*کند)

دیگر رهبران :
کایرن سم*خونی (بزرگ سالار تائورن*ها)
درک*تار (رهبر ارک*ها پادشاهی شرقی)
لورثمار ثرون نائب السلطنه، لرد کوئل*تالاس
ول*جین(رهبر سیاه نیزه*ها)
وریماتراس (وزیر شهبانو سیلوانس)
تارگ (رهبر غول*های گرز سنگی) کایرن سم*خونی (بزرگ سالار تائورن*ها)
درک*تار (رهبر ارک*ها پادشاهی شرقی)
لورثمار ثرون نائب السلطنه، لرد کوئل*تالاس
ول*جین(رهبر سیاه نیزه*ها)
وریماتراس (وزیر شهبانو سیلوانس)
تارگ (رهبر غول*های گرز سنگی)

جمعیت : بالغ بر ۲۹۲۲۱۰ نفر
پایتخت : ارگریمار
زبان اصلی : ارکیش

هورد یکی از دو جناح*های بزرگ سیاسی متشکل از فانیان جهان ازروت هستند, طرف مقابل اتحاد نام دارد. هورد تشکلی است متشکل از تبعید شده گان و متواریانی است که از مشکلات بزرگی جان سالم بدر برده, با هم یکی شده, همچون خانواده*ای می*جنگند, همراه و یار یکدیگرند. هرچند در آرمان*ها, سیاست*ها و باورها تجدید نظر شده و اعضای آن با گذر زمان تغییر کرده*اند, این همان هوردی است که از جنگ سالار اورگریم پتک تباهی به ترال ارث رسیده است .

اعضای اصلی هورد

اورک*های دورتار
اورک*های بازمانده از جنگ*های اول, دوم و سوم که توسط ترال از کمپ*های نگهداری آزاد شده و با هدایت او سرنوشت جدیدشان را در کلیمدور رقم زدند. بار دیگر به سنت آبا و اجدادیشان شمنیزم بازگشتند تا در برابر تباهی جادوی اهریمنی مقابله کنند.
در دگردیسی ترال خردمند رهبری هورد را به گروش فریاد جهنمی داد تا این بار دنیا را نجات دهد و هورد و اتحاد را به*حال خود گذارد.
دیگر رهبران شامل : واروک سورفنگ و درک*تار

پایتخت هورد شهر دورتار, واقع در اورگریمار است.
همچنین کمپ*هایی در برنز, آشنویل, استرانگلتورن ویل, بلندهی*های آرتای, مرداب مصیبت*ها, سرزمین*های نامساعد و آشارا دارند. پس از بازشدن مجدد دروازه*ی سیاه, اورک*ها به سرزمین مادریشان درانور که اکنون اوتلند نامیده می*شد بازگشتند و اردوگاه*هایی در شبه جزیره آتش جهنم, بیشه*ی تروکار, ناگرند, کوهستان تیغ لبه و دره*ی شادومون برپا کردند. سپس به نرثرند رفتند و پاسگاه*های مرزی در بورین توندرا, دراگون بلایت و گریزلی هیلز ساختند.
قبایل اورک بازمانده که به ترال پیوستند :
قبیله گرگ یخی – قبیله*ی خود ترال, که از زمان مرگ* آخرین رهبر قبیله دورتان توسط پیشگو درک*تار هدایت می*شود. قبیله گرگ یخی بزرگترین اجتماع اورک*ها در پادشاهی شرقی در دره آلتراک بود. (دهه*ها قبل توسط گولدان به ازروت تبعید شده بودند)
قبیله آوای جنگ – توسط گاروش فریاد جهنمی هدایت می*شود, این اورک*ها در جنگل آشنویل اقامت دارند.
قبیله شترد هند, قسمت ازروتی قبیله که به ترال پیوستند و بعنوان گروه قاتلان هورد به خدمت در آمدند.
ماگ*هار اورک*هایی هستند که از فساد گریختند و در تمام سه جنگ در اوتلند باقی ماندند. رهبر آن*ها مادربزرگ گِیاه, مادربزرگ ترال است. دیگر اعضای قابل ذکر این گروه دارنوش سورفنگ, گاروش فریاد جهنمی و جورین ددآی (ددآی به معنا شکارچی قهار) است.
قبیله بلیدینگ هالو – قبیله*ای که پس از جنگ دوم به درانور بازگشت, اما وقتی*که اعضای آن در مکان*های مختلف ازروت پراکنده شد مثل گرام فریاد جهنمی و قبیله*اش آواز جنگ آن*ها را رها کردند. آن*ها بعدا اسیر شدند. توسط ترال از کمپ*های کار اجباری رهایی یافتند و به هورد جدید پیوستند. علاوه بر این فردی برجسته در میان ماگ*هار بود که رهبرشان نیز بود و نامش جورین ددآی بود.
قبیله شمشیر آتشین – اربابان شمشیر زمانی قسمتی از قبیله شمیر آتشین بودند, هرچند قبیله خودش را به فساد کشاند, این اندک شمشیرزنان هنوز هم قسمتی از هورد هستند.
قبیله سیاه*صخره – ایتریگ و واروک سورفنگ عضوهای هورد جدیداند. بلادآی ردفیست و رگار زمین خشم به همراه هورد جدید به کلیمدور رفتند, درکنار این اعضای شناخته شده پرچم*هایی از این قبیله در بعضی از اردوگاه*های نظامی جنگ سوم بود.
قبیله سایه ماه – پاسبانان و دیده*وران روستای سایه*ی ماه بازماندگان این قبیله هستند.
قبیله*ی پتک شفق – در واقع یکی از اورک*های آن*جا هنوز وابسته به هورد است (زاروک). رهبر این قبیله چوگال است که در وقایع دگردیسی و شکستن جهان ازروت نقش بسزایی در کنار مرگ*بال دارد.
قبیله دراگون ماو – در جهان وارکرفت : دگردیسی آخرین گسترش دهنده*ی بازی جهان وارکرفت تا حال حاضر) قبیله دراگون ماو دوباره به هورد می*پیوندند و در ارتفاعات شفق ساکن هستند.
ترول*های قبیله*ی نیزه*ی تاریک .
درواقع ساکن قسمت کوچکی از جزایر دریای بزرگ هستند. سرانجام در سفر ترال به کلیمدور به او پیوستند و به جزایر اکو نقل مکان کردند, اما در آن*جا توسط تفنگداران دریایی کول*تیراس زمین*گیر شدند. آن*ها همیشه از اورک*ها و مخصوصا ترال برای نجات قبیله*شان و دادن خانه*ای جدید به ایشان سپاسگذارند.
رهبر این ترول*ها شکارچی سایه ول*جین است.
دیگر رهبران : وانیرا شمن و زن*تابرا دروید هستند.
پایتخت ایشان جزیره نیزه تاریک است, بزرگترین جزایر اکو, در کنار سواحل دروتار است.
قبل از احیا کردن جزایر اکو, روستای سن*جین در میان سرزمین دورتار پایگاه اصلی نیزه تاریک بود. دیگر پایگاه*های ترول*ها واقع در آشن*ویل, کوهستان پاشنه سنگی و دزولیس است. همچنین کنترل دو پاسگاه مرزی هورد (پاسگاه سوامپارت و زابراجین) در زنگارمارش اوتلند در اختیارشان است.
ترول*ها از رپتورها و خفاش*ها برای سواری استفاده می*کنند.
در دگردیسی آن*ها اورگریمار را ترک کرده و گاروش را حمایت نمی*کنند.
تائورن*های مولگور
یک نژاد اصیل, بومی کلیمدور, که با اورک*ها دوست شدند و به*آن*ها راهنمایی و کمک معنوی کردند.
پس از مرگ کایرن بزرگ, توسط پسرش سالار ارشد بین سم خونی رهبری می*شود.
رهبران مهتر : دروید اعظم همول رون*توتم
پایتخت ایشان تاندربلاف در مولگور است.
همچنین کمپ*هایی در برنس, هزار سوزن, کوهستان*های پاشنه سنگی, دزولیز, فرالاس و فل*وود دارند. علاوه بر این پیش قراولانی را به سمت پسر عموهایشان تونکا*ها در نرثرند فرستادند.
بروی کودوهای عظیم الجثه*شان سوار می*شوند و زمین را در می*نوردند.
نامردگان لردران
گروهی از نامردگان که از کنترل لیچ کینگ خارج شدند, آن*ها با هورد صلح کرده و متحد شدند.
این گروه شامل دیگر مخلوقات نامرده از جمه والکیر*ها است که پس از مرگ آرتاس به جداشده*گان پیوستند.
رهبرشان ملکه بانشی سیلوانس بادپا است.
پایتختشان آندرسیتی در تریستیفال گلید است.
همچنین سیلورپاین فورست و هیلزبارد فوتیلز و همچنین شهری در هالوینگ فورد و دراگون بلایت نرثرند در اختیارشان است.
انجمن داروسازان سلطنتی – فرقه*ای از جداشده*گان کیمیاگر است که در تلاش برای ساخت طاعونی جدید برای نابود کردن غضب و دیگر شکل*های حیات هستند.
خفاش*های خوناشام و اسب*های اسکلتی جداشده*گان به کمک هورد آمدند و بعنوان مرکب از آن*ها استفاده شد. این*ها حیواناتی عادی و ذی شعوراند.
الف*های خون کوئل*تالاس
گروهی از الف*های عالی پیشین اعتیادشان به جادو را ترک کردند و توسط اعضای اتحاد رانده شدند, بنابراین به سمت هورد رفتند و از آن*ها کمک خواستند تا به اوتلند برسند و سرنوشتشان را رقم بزنند. این الف*ها اتحاد مستحکمی با جداشده*گان به*دلیل سرنوشتی مشابه دارند. اغلب جداشده*گان پیشتر الف عالی بودند (بنشی*های الف و دارک رنجرها)
پس از مرگ شاهزاده کیل*تاس سان*استرایدر دیوانه توسط لورثمار ترون نایب السلطنه کوئل تالاس هدایت می*شوند. (سان استرایدر در زبان تالاسین به معنای روز رو یعنی کسی که در روز حرکت می*کند است)
دیگر رهبران مهتر : هالدورون برات*وینگ و بانو لیادرین
پایتختشان شهر سیلورموون در اورسانگ وودز است.
همچنین گاست*لند را بهمراه جداشده*گان و اردوگاهی در شبه جزیره آتش جهنم اوتلند را در اختیار دارند.
فار استرایدرز یک گروه مخصوص از الف*های خون که شامل دیده*وران و رنجرها است.
مرکب الف*های خون هاک استرایدرها و دراگون هاک*ها هستند.
گابلین*های بیلگ*واتر کارتل
با بدست آوردن سرزمین*های مادریشان جزایر کزان, گابلین*های بیلگ*واتر کارتل سوار برکشتی*ها شدند و به سمت آشارا رفتند, در نبرد بین ناوگان دریایی اتحاد و هورد گرفتار شدند. در این زمان توسط اتحاد مورد حمله قرار گرفتند بنابراین با هورد متحد شدند و اتحاد را به عقب رانده و دشمنان دیرینه*شان در جزایر گم شده را نابود ساختند.
توسط ترید پرنس گالی*ویکس رهبری می*شوند.
پایتخت ایشان بندر بیلگ*واتر در آشارا است.
بخش از اورگریمار شهر مرکزی اورک*ها در اخیتار ایشان است.
مرکب گابلین*ها هات رادزهایی است که شباهت زیادی به ماشین دارند.

نیروهای هورد
- ازروت
آتش بسی که به سختی بین اتحاد و هورد پس از جنگ سوم منعقد شده بود بسیار زود از هم گسست و نیروهایشان در سرزمین*های مختلفی به*نبرد در آمدند :

نابودگران - نیروهای جداشده*گان برای بدست آوردن منابع آراتای بیسین فرستاده شدند, سپس وارد نبردهای مختلفی با لیگ آراتای شدند, انسان*هایی که بومی سرزمین آراتای بودند به نبرد با جداشده*گان در آمدند تا این منابع را در اختیار اتحاد قرار دهند.
قبیله گرگ یخی - این قبیله در کوهستان*های آلتراک قرار داشتند و برای بدست آوردن منطقه تلاش می*کردند, هرچند بومیان آن*جا یعنی دورف*های استورم پایک که رابطه*ای تاریخی با سرزمین دارند با ایشان به نبرد در آمدند.
پیش*قراولان آوای جنگ - پس از جنگ سوم, قبیله آوای جنگ به آشن*ویل هجوم بردند و شروع به قطع درختان برای پیشبرد اهدافشان شدند و مستقیما واد جنگ با قراولان سیلوروینگ که ساکنان محلی منطقه بودند شدند.
- اوتلند
- نرثرند