آرتاس (Arthas)

لقب ها : ولیعهد لردران ، شاه لردران
جنسیت : مذکر
نژاد : انسان
کلاس شخصیت : پالادین ، اکس*پالادین ، شوالیه مرگ
طرفدار : غضب نامردگان ، پیشتر وابسته به اتحاد لردران
شغل : لیچ کینگ ، خودش را شاه لردران نامید
مکان : نامعلوم
وضعیت : لیچ کینگ
خویشاوندان : شاه ترنس منتیل (پدر)، لیانه منتیل (مادر)، کالیا منتیل (خواهر)، اوتر (مربی و عموی انتخابی)، شکست*ناپذیر (اسب آرتاس)، نرزول (لیچ کینگ)




آرتاس منتیل پسر شاه ترناس و برادر کالیا منتیل است . آرتاس اولین بار در روز اژدها معرفی شد . در روز های جوانی پی برده بود که باید وارد فرقه شوالیه های دست نقره ای شود . به دستور و حمایت پالادین مشهور اولتر آورنده نور ، آرتاس فرزند شاه ترناس دوم ، شاه لردران ، قلمروی پادشاهی شمالی انسان ها ، و ولیهد به حق این گونه وارد فرقه مذکور شد .
او چهار سال قبل از جنگ اول متولد شد. شاهزاده جوان در زمانی بزرگ شد که سرزمین*های ازروت دچار جنگ بود، اتحاد خورد شده بود و ابرهای سیاهی همه جا را فرا گرفته بود. در بچگی با واریان ورین دوست شد.

در جوانی آرتاس با مورادین ریش برنزی برادر شاه دورف*ها ماگنی ریش برنزی تمرین می*کرد و تبدیل به شمشیر زنی حرفه*ای شد. تحت سرپرستی اوتر روشنایی*آور، آرتاس در سن ۱۹ سالگی وارد فرقه*ی شهسواران دست*نقره*ای شد. علارغم بی*پروایی و سرسختی که داشت، آرتاس تبدیل به مبارزی مشهور شد. یکی از افدامات مشهورش ضدحمله به گروهی از ترول*های جنگل که از زول*آمان به کوئل*تالاس حمله می*کردند بود.

در همین زمان بود که آرتاس دختر جوان دریاسالار دائلین پرادمور، جینا را ملاقات کرد. باگذر سال*ها، آن*ها نزدیک هم رشد کردند و رابطه*ی عاطفی بین آن*دو به وجود آمد. هرچند که در پایان جینا جادو را در دالاران آموخت و آرتاس در لردران در گیرجنگ بود. هر دوجوان مصمم بودند تا رابطه*ی قوی خویش را حفظ کنند و داستانه عاشقانه خویش را تا زمانی بهتر که برایشان پیش آید محفوظ نگه دارند.

طاعون Undead ها (نامردگان)

نامردگان به سمت لردران پیش می*آمدند . اورک*ها کمپ*های نگهداری را از بین برده و آزاد شده بودند و طاعونی جدید که از نرثرند می*آمد بسیار وحشتناک بود. آرتاس و اوتر به استران*براد فرستاده شدند تا از شهر دربرابر گروهی از اورک*ها دفاع کند. شاهزاده جوان اژدهای سیاه سیرینوکس را شکست داد تا قلب او را برای فرانور استیل*تو دورف برای ساختن گوی آتش ببرد. آرتاس با استفاده از آن شی جادویی تواست رهبر اورک*ها را بکشد.

تهدید طاعون نامرده هر روز بیشتر می*شد. جینا و کاپیتان لوک والون*فورث برای ملحق شدن به آرتاس فرستاده شدند، اکنون او ۲۳ ساله بود و دستور داشت تا طاعون را برسی کند. آن*ها با نیروهای نامرده در کنار انبارهای طاعون می*جنگیدند. آن*ها با نکرومانسری به نام کل*توزاد در شهر بریل مواجه شدند و او را تا آندروهال تعقیب کردند.

کل*توزاد پیشتر آندروهال و روستاهای اطراف را آلوده کرده بود. قبل از اینکه آرتاس او را بکشد، کل*توزاد از مل*گانس و اینکه نات*رزیم غضب را رهبری می*کند سخن گفت. جینا و آرتاس به سمت شمال و شهر استراث*هلم برای مقابله با نات*رزیم رفتند.

در میان راه، آرتاس و جینا در هارت*گلن برای استراحت توقف کردند. در عوض در مورد نیروهای نامرده اطلاعات کسب کردند. آرتاس به جینا دستور داد تا اوتر را پیدا کند و از او کمک بخواهد و خودش برای دفاع در شهر ماند. آرتاس وحشت کرد، فهمید که طاعون صرفا به معنای قاتل نیست. بلکه به معنای تغییر مرده*ها به موجودات نامرده است. نیروهای آرتاس تا زمانی*که اوتر و نیروهای کمکی رسیدند و شهر نجات یافت به*شدت مقاومت کردند.

در زمان جرکت به سمت استراث*هلم آرتاس پیامبر رازگون مدیو را ملاقات کرد. همان اخطاری را که به ترنس در مورد سفر به کلیمدور داده بود را به آرتاس هم داد. آرتاس اشاره کرد که جایگاه او در میان مردمش است و عهد بسته تا آن*ها را رها نکند. جینا اظهار کرد که حرف پیامبر باید درست باشد، اما آرتاس به اوهم اعتنا نکرد و راه خویش را به استراث*هلم ادامه داد.

جمع*آوری کردن استراث*هلم
وقتی که آن*ها به شهر رسیدند آرتاس فهمید که روستائیان به زودی تبدیل به نامرده می*شوند. او به اوتر و شهسواران دستور داد تا شهر را پاکسازی کنند. اوتر وحشت کرد و او را سرزنش کرد و گفت که حتی اگر آرتاس شاه می*بود از چنین دستوری پیروی نخواهد کرد. اظهارات اوتر به نوعی خیانت بود، آرتاس شهسواران دست*نقره*ای را منحل کرد. بسیاری از سربازان با اوتر رفتند. همچنین جینا هم رفت و فقط آن*هایی که به آرتاس وفادار بودند ماندند تا در قتل*عام مردم شهر که فاسد شده بودند شرکت کنند.

همچنان*که آرتاس مردم شهر را سلاخی می*کرد. با خود مل*گانس که در حال آلوده کردن شهر بود روبرو شد. آرتاس تلاش کرد تا آن*ها را قبل از این*که دست مل*گانس به *آن*ها برسد نابود کند. در پایان آرتاس از لرد وحشت تقاضای نبرد تن به تن کرد. مل*گانس فرار کرد گرچه قول داد تا در نرثرند با او ملاقات کند.

نرثرند
آرتاس با گروهی کوچک او را دنبال کرد. یک ماه بعد آن*ها به بندرگاه دگرکپ رسیدند. درحالیکه به*دنبال مکانی برای برپا کردن کمپ بودند، مردان آرتاس قبل از اینکه شناسایی شوند زیر آتش دورف*های مکتشف قرار گرفتند. آرتاس از دیدن دوست خوب و مربی قدیمی*اش مورادین ریش برنزی عافلگیر شد. ابتدا مورادین فکر می*کرد که آرتاس گروه نجاتی که برای نجات مردانش آمده بودند را رهبری می*کند، آن*ها که در جستجوی شمشیر افسانه*ای فراست*مورن بودند توسط نامرده*ها محاصره شده بودند. آرتاس این را یک اتفاق پنداشت. باکمک هم کمپ نامردگانی که در همان نزدیکی بود نابود کردند، اما هنوز نشانه*ای از مل*گانس نبود.

درحالی*که مورادین و آرتاس به*دنبال فراست*مورن رفته بودند، قاصدی با یک بالون از لردران رسید و با کاپیتان لوک والون*فورث صحبت کرد. او دستوری از اوتر و شاه ترنس داشت که به موجب آن آرتاس و مردانش باید به خانه باز می*گشتند. وقتی که آرتاس بازگشت، مردانش پست*هایشان را ترک کرده بودند و در حال بازگشت به سمت قایق*هایشان بودند. آرتاس قصد بازگشتن قبل از اینکه مل*گانس را نابود کند نداشت. با کمک اندکی از مزدوران بومی، موفق شد قبل از دیگران به قایق*ها برسد و آن*ها را آتش بزند. وقتی مردانش رسیدند، آرتاس به مزدوران خیانت کرد و نابود شدن قایق*ها را به آن*ها نسبت داد و کاپیتان هم آن*ها را کشت. آرتاس به مردانش گفت که هیچ راهی برای بازگشت به خانه نیست و تنها راه ترک نرثرند از طریق پیروزی است.

شمشیر افسانه*ای فراست*مورن
آرتاس و گروهش دراک*ثارو کیپ را تحت فشار قرار دادند تا به دنبال فراست*مورن بروند. همان*طور که می*رفت، مل*گانس روبرویش ظاهر شد و مرگش را پیشگویی کرد. آرتاس با مورادین به*دنبال فراست*مورن رفتند و کاپیان را برای دفاع از کمپ گذاشتند.

با استفاده از درگاه باستانی، آرتاس، مورادین و تعداد اندکی از مردان به*دنبال شمشیر افسانه*ای رفتند. آرتاس به*سرعت با محافظینی که از فراست*مورن محافظت می*کردند برخورد کرد. محافظین شکست خوردند و آرتاس و مورادین به غنیمتشان رسیدند. مورادین سنگ نبشته*ای را خواند و اعلام کرد که شمشیر نفرین شده اشت «اوه، بی*خیال شو آرتاس، این شی رو فراموش کن و مردمانت رو به خونه ببر.» اما آرتاس مصمم بود. آرتاس از ارواح زیرزمینی درخواست کرد که شمشیر درون قاب یخی را به او بدهند و فریاد زد که حاضر است به هر قیمتی این کار را بکند تا مردمش را نجات دهد. وقتی که قاب یخی شکست، مورادین توسط یک قطعه یخی مجروح شد آرتاس به*هیچ وجح افسوس نمی*خورد. آرتاس فراست*مورن را برداشت و به مقرش بازگشت و مورادین مرده را رها کرد. با داشتن فراست*مورن، آرتاس نوکران مل*گانس را کشت و سرانجام با اهریمن روبرو شد.

مل*گانس به او گفت نجوایی که اکنون می*شوند صدای لیچ کینگ است، آرتاس پاسخ داد که صدا دستور کشتن مل*گانس را می*دهد، که لردوحشت به شدت شگفت زده شد. پس از کشتن لردوحشت، آرتاس به سمت شمال رفت و گروهش را تنها گذاشت. آرتاس باقی*مانده سلامت عقلانی خویش را هم از دست داد.

خیانت
چند ماه بعد آرتاس به لردران بازگشت و پادشاهی از بازگشت قهرمانشان شادمان بودند. آرتاس در برابر تخت پادشاهی پدرش، شاه ترنس زانو زد، آرتاس برخاست و فراست*مورن را بلند کرد و پدر حیرت زده خویش را با شمشیر کشت.

آرتاس از صحنه گریخت و مدت*ها خبری از او نبود. سپس در روستای واندرمار و در خدمت ارباب جدیدش، لیچ کینگ ظاهر شد. آن*جا با تایکاندریوس تیره*گر، لرد وحشتی همانند مل*گانس بود روبرو شد. فکر کرد که لرد وحشت مل*گانس برای انتقام بازگشته است، آرتاس فورا اورا تهدید کرد، لردوحشت تنها به*خاطر تبریک گفتن به آرتاس در انجام دستوراتش آمده بود. وقتی با آرتاس صحبت کرد به او گفت که هیچ احساس پیشمانی نسبت به اعمالش ندارد. تایکاندریوس پی برد که آن* شمشیر توسط لیچ کینگ و برای ربودن ارواح ساخته شده است و آرتاس اولین کسی بود که آن*را برداشته بود.

آرتاس اعضای پست آئین اشقیا را که در واندرمار پنهان شده بودند را جمع کرد و با کمک قدرت*های جادویی آنان به آندروهال سفر کرد تا جنازه کل*توزاد را بازیابی کند. آرتاس پالادین محافظ قبرستان، گاوینراد ترسناک را کشت و بقایای جسد نکرومانسر را بازیافت. که باعث بازگشت روح کل*توزاد میان زندگان بود و بشدت اصرار داشت تا آرتاس به لردوحشت اطمینان نکند. و آرتاس این*کار را به آرامی انجام داد.

بقایای کل*توزاد به*شکل بدی تجزیه شده بود و نیاز به منبع جادویی چشمه خورشید در کوئل*تالاس برای زنده شدن داشت. تایکاندریوس آرتاس را برای پس*گرفتن کوزه عرفانی تشویق کرد که برای انتفال بقایای کل*توزاد می*توانست استفاده شود. به*هر حال کوزه توسط شهسواران دست*نقره*ای محافظت می*شد. آرتاس دو پالادین را کشت، بالادور تابناک و سیج حقیقت گو که هردو محکوم به خیانت آرتاس شدند. بعد از آن مجددا با اوتر روشنایی*آور روبرو شد، او بحت زده به آرتاس گفت که این کوزه بقایای خاکستر پدرش، شاه ترنس منتیل است. آرتاس مربی تمام عمرش را کشت و کوزه را برداشت. بقایای پدرش را دفن کرد و بقایای کل*توزاد را در آن کوزه قرار داد و سپس سفر درازش را به کو*ئل*تالاس آغاز کرد.





سقوط سرزمین کوئل*تالاس
آرتاس مقاومت سنگینی از الف*ها، که توسط رنجری به نام سیلوانس بادپا هدایت می*شدند را مشاهده کرد. نیروهایشان را قبل از ارتش نامرده*اش به عقب و به راه باریک ویران روبروی کوئل*تالاس سیلورمون فرستاد. سیلوانس تلاش کرد که به پایتخت، آمدن غضب را هشدار دهد، اما آرتاس کمپ*های اورا نابود و رنجر را کشت. بخاطر استقامت در برابر آرتاس تقاص پس داد، آرتاس روح الفی او را فاسد کرد و او را تبدیل به شکلی وحشتانک (یک بانشی) کرد و او را به*خدمت لیچ کینگ در آورد و او را برای سلاخی مردم خودش فرستاد.
آرتاس سیلورمون را نابود کرد و از چشمه خورشید برای زنده کردن کل*توزاد استفاده و او را همچون لیچی نامرده متولد کرد.

نابودی دالاران
همچنان*که به سمت آلتراک سفر می*کردند، کل*توزاد از «تهاجم دوم» و نقشه لیچ کینگ و غضب آگاه شد. کل*توزاد در آلتراک کمپی از اورک*های قبیله سیاه*صخره که کنترل دروازه اهریمنی را در اختیار داشتند نابود کرد که با استفاده از آن می*توانست با لرد آرکیماند صحبت کند. غضب اورک*ها را نابود کردند و بعد از آن کل*توزاد دستوری از آرکیماند دریافت کرد. آن*ها باید به شهر دالاران قدرتمندترین شهر جادوگران جهان می*رفتند. آرکیماند به* آن*ها دستور داد تا کتاب طلسم مدیو را پیدا کنند که با استفاده از آن کل*توزاد می*توانست آرکیماند را به ازروت احضار کند.

هرچند که کرین*تور شجاعانه تلاش کرد تا حمله را دفع کند. غضب با استحکامات جادویی آن*ها جنگیدند و جادوگر اعظم آنتونیداس را کشته و کتاب مدیو را برداشتند.

آرتاس و نیروهایش ضد حمله عظیم جادوگران را در هنگام احضار اهریمن لرد آرکیماند توسط کل*توزاد دفع می*کردند. وقتی که آرکیماند آمد گفت که لیچ کینگ دیگر هیچ استفاده*ای برای لژیون ندارد و تایکاندریوس رهبر غضب است. آرتاس شگفت زده شد و از این*که چه اتفاقی که برسر او و کل*توزاد نگران بود، اما کل*توزاد به او گفت که تمام این اتفاقات را لیچ کینگ پیش بینی کرده است. آرکیماند خشمش را بر شهر نازل کرد و دالارنی که زمانی بسیار قدرتمند بود را نابود کرد.

آرتاس ماه*ها بعد در کلیمدور دیده شد، جایی که تایکاندریوس در حال بکار بردن قدرت جمجه گولدان بود. آرتاس به شکارچی اهریمن ایلیدن که به تازگی آزاد شده بود چگونگی بدست آوردن قدرت*های جمجمه را گفت که با قدرت آن می*تواند تایکاندریوس را نابود کند. ایلیدن موافقت کرد و آرتاس مجددا ناپدید شد.

بازگشت به لردران

آرکیماند تعدادی از لردان وحشت را در خرابه*های لردران قرار داد تا از تحت کنترل بودن سرزمین*ها مطمئن شود و دیده*بان مستخدم زیرک*اش نرزول باشد. وقتی*که اهریمن لرد شکست خورد، لردان وحشت از این اتفاق اطلاع نداشتند. این اتفاق ماه*ها بعد زمانی که آرتاس برای بازپس*گیری تخت پادشاهی*اش آمد افتاد. او لردان وحشت را تهدید کرد و سریعا سیلوانس و کل*توزاد را فراخواند. با هم آن*ها انسان*های باقی*مانده اطراف را که توسط دگرن اورک*کش، هالاک جا*ن*آور و ماگروث محافظ هدایت می*شدند را نابود کرد. هرچند در میان نبرد آرتاس دچار دردی غافلگیر کننده شد و احساس کرد که لیچ کینگ او را فرا می*خواند. با وجود اینکه از قدرتش کاسته می*شد،* آرتاس تا زمانی که بازماندگان انسان را کشت جنگید.

آرتاس فقط می*دانست که قدرت لیچ کینگ در حال تحلیل رفتن است و سیلوانس دیگر تحت کنترل او نیست. در خفا او به ملاقات سه لرد وشحت رفت و آن*ها به او گفتند که قدرت لیچ کینگ در حال کم رنگ شدن است و زمان گرفتن انتقامش فرا رسیده است.

آرتاس در شهر پایتخت گیر افتاد و به دنبال نیروهایی گشت که به او وفادار بودند و با کمک آنان می*توانست علیه نیروهای لردان وحشت بحنگد که در میان آن*ها ابومیشن قدرتمند بلادفیست بود. وقتی از حصار شهر بیرون آمد گروهی از بنشی*ها آمدند و به او گفتند که سیلوانس آن*ها را برای اسکورت کردن او فرستاده است. بهرحال در نزدیکی فضای خالی در جنگل، سیلوانس به آرتاس حمله کرد و با تیری به سمتش پرتاب کرد. کل*توزاد پا به میدان گذاشت و سیلوانس گریخت.

هشدار های ذهنی لیچ کینگ ذهن آرتاس را آشفته کرده بود و به او می*گفت که باید به نرثرند برای مقابله با نیروهای اهریمنی (بعدها مشخص شد ایلیدن و ناگا هستند) بازگردد که در حال نابود سازی سریر یخی هستند و شخصا پا به قلمرو شاه گذاشته اند. آرتاس به سرعت آماده شد و از طریق دریا راهی نرثرند شد و کل*توزاد را برای مراقبت از لردران گذاشت.



فرار به نرثرند
سه هفته بعد، آرتاس پا به سرزمین آشنای نرثرند گذاشت و خودش را در محصاره الف*های خون کیل*تاس دید که بشدت تشنه گرفتن انتقام قلمروی نابود شده*شان بودند. آرتاس ناگهان توسط کریپت لرد بزرگی که خودش را آنوب*آراک، پادشاه پیشین آزجول*نروب می*نامید نجات یافت.کیل*تاس از اینکه دیده*بانانش شاید کشته شوند آگاه بود، هرچند ارتش اصلی آن*ها قبل از اینکه به جای امنی انتقال پیدا کند به راحتی شکست نمی*خورد.

آرتاس نگران بود که درست باشد و شاید آن*ها هرگز به استحکامات کوه یخی پیش از ایلیدن نرسند اما آنوب*آراک طور دیگری فکر می*کرد. او پیشنهاد کرد که وارد قلمروی تکه تکه شده پادشاهی آزجول*نروب شوند و راه*های زیر زمینی استفاده کنند تا به ایلیدن در کوه یخی ضربه بزنند. چاره*ی بهتری نبود بنابراین آرتاس موافقت کرد.

آنوب*آراک حمله به سافیرون را پیشنهاد کرد، اژدهای آبی باستانی و خادم ملیگوس و مجهز کردن خودشان با گنجینه*های اژدهایان مزین کنند. نه*تنها اژدهای آبی را کشتند بلکه آرتاس از قدرت باقی*مانده*اش استفاده کرد تا سافیرون را بعنوان فراست*ویرمی قدرتمند زنده کند.


حرکت به سمت سریر یخی
وقتی*که به دروازه*های آزجول نروب رسیدند، آرتاس خودش را در محاصره دورف*ها دید که خودشان را پیروان مورادین می*نامیدند و پس از مرگ مورادین در همان*جا ماند بودند. اکنون توسط زیردست مورادین بال*گان ریش آتشین رهبری می*شدند. سافیرون را بیرون گذاشت و آرتاس با دورف*های بال*گان مبارزه نکرد، همچنین بازماندگان نروبین در قلمرو عنکبوت*ها سر از خاک بر آوردند. کمک آنوب*اراک فوق*العاده بود، چنانچه بسیاری از تله*ها را با حیله او از سر گذراندند.

وقتی که* آرتاس با بال*گان روبرو شد، دورف به او هشدار داد که تکان*های زمین شرارتی باستانی را در قلمرو آزاد خواهد ساخت. همچنان*که آرتاس و آنوب اراک به مناطق عمیق قلمرو پیش می*رفتند ناشناس*ترین، از یک نژاد بسیار قدرتمند ظاهر شد. گمان می*کردند که او فقط در افسانه*ها وجود دارد. آرتاس و* آنوب*آراک با کمک هم به*طرز شگفت*آوری فراموش*شده ترین قدرتمند را شکست دادند.

همچنان*که راهشان را به سمت قلمروی بالایی ادامه می*دادند، یک زمین لرزه معبری که در آن بودند را بست و آنوب*آراک را از آرتاس جدا کرد. شاه جوان به هوش خود اتکا کرد و بسیاری از تله*ها را گزراند تا زمانی*که آنوب آراک خودش را به او رساند. بار دیگر کریپت لرد و شهسوار مرگ بهم پیوستند و آنوب*آراک به او گفت که چرا لیچ کینگ او را انخاب کرده است. در این حین که از آزجول*نروب خارج می*شدند، لیچ کینگ با آرتاس بار دیگر ارتباط برقرار کرد و به او گفت که درحال از دست دادن قدرتش است بخاطر اینکه سریر یخی شکسته و انرژی*های او از آن سرازیرمی*شود، نرزول مجددا به آرتاس قدرت داد، می*دانست که آن* قدرت*ها را برای نبرد نیاز دارد.

سرانجام وقتی که بیرون رسیدند، به*سرعت با نیروهای ایلیدن درگیر شدند. ناگاهای واش و الف*های خون کیل در حال نبرد با خادمان آرتاس بودند. آرتاس با کمک آنوب*آراک با حادو از میان نیروهای دشمن گذشتند. و چهار ستون هرمی شکل کنار کوه یخی را فعال کردند و هرچند که ایلیدن منتظرشان بود دروازه سریر یخی را بازکردند.

پیروزی لیچ کینگ
بعد از نبردی سخت اما کوتاه، ایلیدن سهوا راه آرتاس را باز کرد و آرتاس از موقعیت استفاده کرد، ضربه*ای با فراست*مورن به قفسه سینه شکارچی اهریمن زد. ایلیدن زخمی بروی برف افتاد و آرتاس به سمت درهای کوه یخی رفت.

آرتاس وارد کوه وحشتناک یخی شد و پا بر پله*های پیچان یخی گذاشت. همچنان*که به سمت تقدیرش می*رفت صدای افرادی را که فراموش کرده بود در ذهنش به*یاد* آورد. صدای مورادین ریش برنزی، اوتر و جینا که او را فرا می*خواندند و او هنوز هم آن*ها را رد می*کرد، به*راهش ادامه داد. سرانجام پله*ها تمام شد و کلاهی یخی را دید. درونش بک زره بود که اگر بر تخت می*نشست آن*ها را می*پوشید. اکنون فقط یک صدا با او سخن می*گفت، نجوای رعدآسای نرزول :

«بازکشت شمشیر...تکمیل قدرت...مرا از این قفس آزاد کن»

با فریادی بسیار بلند،* آرتاس فراست*مورن را در مقابل حصار یخی لیچ کینگ بلند کرد و ناگهان فریاد زد و سریر یخی شکست و تکه*های شکسته یخی بروی زمین افتاد. کلاه*خود یخی نرزول جلوی پایش افتاد، آرتاس به جلو رفت، آن*را برداشت و این شی قدرتمند را بروی سرش گذاشت.

«اکنون» صدای نرزول درونش اکو می*شد. «ما یکی هستیم»

در آن لحظه روح آرتاس و نرزول تبدیل به یک روح زنده قدرتمند شد، همان*طور که لیچ کینگ نقشه کشیده بود. آرتاس به موجودی قدرتمندی تبدیل شد، اکنون نیمی از قدرتمندترین موجودات زنده ازروت که تاکنون شناخته شده بود، لیچ کینگ جدید.

ویژگی های شخصیت آرتاس
در مراحل بازی وارکرفت ۳ مشخص شد که آرتاس مرد عمل است، شجاع، تکانشی و رک است. رهبری امید بخش است همان*طور که مردانش را رهبری می*کرد. در مکالمات بین شخصیت*ها، او بذله*گو است و تصمیم خود را به*راحتی بروز می*دهد و دیگران را قانع می*کند. در نامه*ای که ذیل آمده مشخص می*شود که او کینه*جو و غیر قابل کنترل است، این خصوصیات سرانجام باعث سقوط او شد.

در حین جمع آوری کردن استراث*هلم و اتفاقات بعد از آن، آرتاس به نظر می*اید که همه چیز را با گرفتن انتقام از مل*گانس توجیه می*کند. ضمنا پاکسازی استراث*هلم بدترین جنایت آرتاس بود. (مردمانی که تبدیل به زامبی می*شدند را کشت)، اما عدم دلسوزی و سلاخی کردن مردمان آلوده بدون تفکر کار درستی نبود.

بعد از اینکه تسخیر شد، در مراحل بازی نامردگان در وارکرفت ۳ و سریر یخی،* آرتاس خصوصیات رهبری خویش را بخوبی نشان می*دهد، هنوز حس شوخ طبعی*اش مانند قدیم در او وجود داشت، بسیار نترس و شخصی بدگمان شده بود. همچون یک شهسوار مرگ بی*روح، آرتاس دشمنانش را تمسخر و سرزنش می*کرد و حسرت*بار به آنان نگاه می*کرد. در ابتدای مراحل بازی نامردگان از اینکه دیگر افسوس و پشیمانی را حس نمی*کند متعجب شده بود. و این مشخص می*کند که او روحش را به فراست*مورن تسلیم کرده بود.